Thursday, May 28, 2015

Hjemlengsel?


I dag tenkte Ida at hun står opp tidlig. 3:44 for å være presis. Jeg skjønte at det ma være alt for tidlig fordi det var mørkt ute, men at det var så tidlig...Det ble litt for mye. Hun har en vane til å komme til min seng hver morgen og ligge på fanget mitt. Det gjorde hun også i morges. Eller skal jeg si midt på natta. Kl 4 er jo ikke morgen?

Ja, jeg klarte å få henne til å sove litt til, men min søvn var ødelagt. Klokken halv seks var hun våken igjen og begynte å mase på meg for å få se på "Masha og bjørnen". Jeg likte den tegneserien veldig godt før, men nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt lei av den. "Masha" og "masha" gjentar hun nesten hele dagen. Jeg vil ikke at hun skal se på den hele dagen, men hun begynner å hyle når jeg nekter det til henne. 
Klokken halv seks kan hun se på den så mye som hun bare måtte ønske, fordi jeg vil sove.
Men tror dere at jeg får sove da? Selvfølgelig ikke. Hun trykker på feil knapp etter hvert femte minutt og hver gang jeg holder på å sovne, vekker hun mer. "Masha" og "masha" hører jeg bare. Til slutt blir jeg lei og tar telefonen fra henne. Hun hyler litt, men gir seg når hun ser at jeg sover. For en stund.
Hun er flink. Da begynner hun med "nam-nam". Klart kan jeg ikke sove lenger, når hun er sulten. Og så står jeg opp kl 7, etter å ha prøvd å få sove litt fra 03:44.

Før vi åpner butikken løper vi til NAV, Skatteetaten, Politiet fordi det er fortsatt en del dokumenter som skal signeres, sendes.  PS: Selvfølgelig regner det igjen. 
Da åpner vi butikken. Jeg føler at jeg vil bare sove, men det kan jeg ikke. I dager som dette sier jeg respect til alle alenemødre. At de klarer alt dette hver dag helt alene. Jeg er sliten etter en måned alene.

Det som gjør meg litt trist i dag er at vi skulle ta en liten tur hjem neste uke. Jeg hadde ventet på det, drømte om en liten pause, men nå ser det ut som vi må avlyse turen. Billettene koster for mye. Jeg hadde håpet jeg får to dager fri. 
Nå vet jeg ikke nar vi skal hjem til Estand neste gang. Jeg må jo være i butikken hver dag. Jeg kan ikke si at jeg klager, men noen dager er tøffere enn andre.

Jeg fikk litt hjemlengsel i dag tror jeg.






No comments:

Post a Comment