Tuesday, November 25, 2014

Estisk eventyr


Miks ma nüüd aegajalt norra keeles kirjutan? Ei, mitte selleks, et norra keelt praktiseerida, targem näida või lausa selleks, et keeleoskajad saaksid mu vigade üle naerda. Mul on plaanis üks Norra projekt. Ma võin küll aegajalt Norrast ära tüdineda, aga ma tunnen, et kui ma sellest liiga kaua eemal olen, tunnen ma Norrast puudust. Nüüd on paus piisavalt pikk olnud...
Ma ei taha sellest projektist pikemalt ja täpsemalt veel rääkida, sest ma kardan ära sõnud, liiga vara kilgata ja siis pettuda. Ma tegutsen vaikselt ja püüan edasi jõuda. Samm sammu haaval. Kuna EAS tõmbas mu ideele kriipsu peale enne kui ma sain selle korrektselt sõnastadagi pean ma pöörduma otse sihtturu poole. Lootes...

Hvorfor skriver jeg plutselig på norsk? Nei, ikke fordi jeg vil praktisere språket, virke smartere eller for at de som kan språket kan le på feilene jeg gjør, det siste er som sagt tidligere en av grunnene at jeg noen ganger foretrekker å snakke engelsk isteden for norsk.

Uansett.

Jeg jobber med et norsk projekt. Eller rettere sagt prøver å sette det i gang. Jeg vil (tør) ikke snakke nærmere om det, fordi jeg er redd for at jeg håper for mye og for tidlig  og da blir jeg skuffet. Derfor jobber jeg med saken, stille og sakte. Mot målet. 

Hvis du kjenner noen som kjenner noen som er interessert i mote, spesiellt barneklær og vil teste klærne fra estiske designere, be dem ta kontakt med meg. Gjerne er babyblogger. Hvis du kjenner noen som kjenner noen som jobber med import av (barne)klær, be dem ta kontakt med meg. Hvis du kjenner noen som kjenner noen som kan hjelpe meg med leie av rom til en liten showroom, be dem ta kontakt med meg. Hvis du kjenner noen som kjenner noen som vil hjelpe meg videre med ideen, be dem ta kontakt med meg. Mailadressen min er eveliis@diipresto.eu

Og hvis du vet hvordan jeg kan vinne på lotto...





Estonian Fairytale:
Photos Katrina Tang
Styling Kirsi Altjõe (SIYS Kids Blog)
Clothes Dukiboo, Marit Ilison, Happy Bows
Models Marie Sanda and Oliver
Muah Lembe Lemmiksoo

No comments:

Post a Comment