Wednesday, February 29, 2012

Valel pool fjordi

 Mis juhtub siis kui gps üles ütleb ja Johanna Maria üritab oma peaga õigesse kohta jõuda? Nagu pealkirigi ütleb, jõuab ta valele poole fjordi.

Kõik sai alguse sellest, et startides punktist A andis gps otsad, lihtsalt keeldus laadimast ja näitas mu püüdlustest hoolimata vaid musta ekraani. Jälle kord pöördusin ma abi saamiseks sõber google maps'i poole, noh et saaks õige suunagi kätte, rohkem ei julgenud teist usaldada. Jätsin meelde E18 ja asusin teele. Kuna ma olen seda teed tegelikult varem nii umbes tuhat korda edasi-tagasi sõitnud, siis ma väga ei muretsenud ka. Mul oli meeles, et Oslost tuli vaid otse läbi sõita.
Mingil hetkel võttis gps ka pildi ette ja ainuke, mis ta suutis kogu selle aja jooksul öelda, oli "keera paremale". Jonnakalt hoidsin mina ikkagi E18 peale. See suund tundus usaldusväärsem.
Mõne aja pärast hakkasin ma oma orienteerumisoskuses siiski kahtlema ja otsustasin gps-i usaldada. Ja täpselt siis kui ma olin otsustanud seda usaldada ja jõudnud ringteele, ütles ta vaid "keera ringteelt..." ja andis jälle otsad. Otseloomulikult ei saanud ma enam pilti uuesti ette. See oli lootusetu üritus.
Niisiis tuli jälle loota enda loogika peale. Kui ma end mõnekümne kilomeetri pärast üsna suvaliselt kõrvalteelt leidsin, arvasin ma, et on viimane aeg esimeses bensiinijaamas peatus teha ja küsida, kuhu  ma  ometi sattunud olen.
Jumal tänatud, et ma seda tegin, sest teenindaja vaatas mulle kõige pealt veidike hämmingus otsa, naeratas ja lausus siis: "Fredrikstadi? Hmm...sa oled hetkel Vestfold'is, aga vaja on sul minna Østfold'i. Sa oled valel pool fjordi!"
Ahah, kratsisin ma kukalt. "Ja kuidas ma saaksin tagasi õigele poole fjordi?"
"No tegelikult tuleks sul tagasi Oslosse sõita," vastas bensiinijaama teenindaja sõbralikult naeratades.
Nice!
Õnneks siiski päris Oslosse tagasi sõitma ma ei pidanud, aga ega sealt palju siiski puudu ei jäänud, sest olles edasi valel ja tagasi õigel suunal kokku sõitnud juba umbes tund aega, nägin ma silti "Oslo 20km".
Kohale ma Fredrikstadi siiski jõudsin. Mis sellest, et ringiga, aga kohtumisele õigeaegselt. Kas polnud mu'st mitte ettenägelik punktist A umbes tund aega varem startida?

(Klient, kellega ma kohtusin, ei suutnud mu seiklusest kuuldes naeru pidada. Ja tuleb mulle seda suurima heameelega ikka ja alati meelde. Vähemalt jäin ma meelde:)

No comments:

Post a Comment