Wednesday, September 28, 2011

Kuidas tõendada oma keeleoskust?



Sain ühe huvitava pakkumise, kus muuhulgas tuleb " kandideerijal esitada võõrkeele oskust tõendava dokumendi koopia".
Ma oskan paari võõrkeelt: norra, inglise, veidike rootsi ja veidike vene keelt. Aga millise paberiga ma seda tõendan?
Ok, norra keele puhul aitab ehk ülikooli diplom. Aga inglise keele? Keskkooli lõputunnistus? Kas see tõendab, et ma oskan keelt? Sellisel juhul peaks mu vene keele hinna tõendama, et oskan vene keelt sama hästi kui inglise keelt. Mina aga väidan, et ma oskan inglise keelt väga hästi ja vene keelt rahuldavalt. Ja noh kui juba priiskamiseks läks, siis keskkooli tunnistus tõendab, et ma oskan vähemalt heal tasemel ka saksa keelt! Wirklich?
Rootsi keele oskuse kohta pole mul ühtegi dokumenti varnast võtta. Kas ma siis seda keelt ei oska? Ja juhul kui keskkooli lõputunnistus pole piisav dokument keele oskuse kohta, kas ma siis ei oska ka inglise (ning vene ja saksa) keelt?
Kas ema kirjutatud tõend sobiks?

1 comment:

  1. Tuleb maksta raha ja teha eksam, mille järel antakse sulle paber, millel on kirjas, et sa oskad keelt mingil tasemel - C3 või B2 või A1 või misiganes.
    Võibolla on sellel paberil mingi kehtivusaeg ka, ma ei tea.

    ReplyDelete