Saturday, July 30, 2011

Kaks juhtumit


Pärast seda kui olin hr. Abikaasa tungival nõudmisel KÕIK marjad ära korjanud, otsustasin lubada endale natuke puhkust päikese käes vedeledes ja lugedes. Haarasin riiulist vähemalt sada korda loetud Erle Stanley Gardneri "Kaks juhtumit", just sel põhjusel, et olen seda nii palju lugenud, et ju pole enam põnev ja ma ei unusta end lugema. Kuidas ma eksisin. Mis sellest, et ma teadsin täpselt, kes mõrvab, keda mõrvab, kuna mõrvab, miks mõrvab, kuidas mõrvab ja kuidas mõrv lahendatakse, ei pannud ma raamatut enne käest kui "Ohtliku mänguasja juhtum" oli läbi loetud. Raamat jäi diivanile.
Järgmisel päeval ei saanud ma kiusatusele kuidagi vastu ja lugesin läbi teise juhtumi - "Tühja purgi juhtum". Süda oli rahul. "Kaks juhtumit" oli 101. kord läbi loetud. Nüüd sai elu ja toimetustega edasi minna. Aga midagi jäi ikka kripeldama. Ma teadsin, et mul peab riiulis veel paar "juhtumit" olema.
Nii ei jätnudki ma enne - kui leidsin veel kolm raamatut. "Lombaka kanaarilinnu juhtumit" olin ma lugenud vaid ühe korra, seega selle raamatu kätte haaramine oli viga. Ka söögitegemise, basseini vee vahetamise, lillede kastmise ajal hoidsin ma raamatut ühes käes ja lugesin. Ma pidin ju teada saama, millega lugu lõppeb. Täpselt enam ei mäletanud.
Nüüd on jäänud veel "Õnneliku kaotaja juhtum" ja "Pahase leinaja juhtum". Täna on õnneks vihmane päev ja niikuinii midagi asjalikku teha ei saa. Mul ei jää muud üle kui raamatut lugeda. Ühe peaks seega tänase päeva jooksul läbi saama.
Ma ei saa aru, mis nendes Gardneri raamatutes on, et isegi pärast 101. korda lugemist ei suuda ma neid käest panna. Lihtsalt ei suuda! Mingu või toit kõrbema või ajagu basseinist vesi üle.

Nii et...kui leidub veel keegi, kes mingil põhjusel pole Gardneri "juhtumeid" lugenud, siis lugege. Aga arvestage, et kõik muud tööd-tegemised jäävad tegemata, sest neid raamatuid ei saa käest ära panna! Ma tean omast käest.

(Hea, et Janek suurema osa sellest nädalast tööl on olnud ja ma olen saanud rahus lugeda. Ma ei usu, et ta sellist logelemist kibekiirel tööajal heaks kiidaks:D)

No comments:

Post a Comment