Thursday, May 19, 2011

Minu Norra uued tuuled

Kas te olete proovinud Norras asju ajada? Kui teile peaks meeldima hallid juuksed, siis soovitan soojalt erinevate norra ametiasutustega suhtlemist proovida. Hallid juuksed ja nii mõnedki söödud närvid on garanteeritud.
1. käisin ma ühes asutuses (nimetame seda asutuseks A) koha peal, et oma küsimustele vastuseid saada. Esimese hooga soovitati mulle muidugi kodulehtedelt infot otsida. Pärast kahetunnist ootamist ei olnud ma selle vastusega nõus ja keeldusin lahkumast enne kui saan vastused. Vastused ma sain. Kuigi ikkagi suunati mind ka ühe teise ameti poole, (nimetame seda asutuseks B) kes väidetavalt asjadega sügavuti tegelevad.
2. võtsin ma ühendust asutusega B, kes rääkis TÄPSELT VASTUPIDIST juttu asutusele A. Ja väitis, et pean kindlasti võtma ka ühendust järgmise asutusega (asutus C), kes asjadega veel rohkem sügavuti tegelevad.
Nüüd ma ei saagi aru, kelle juttu ma siis uskuma peaksin? Millisel asutusel on õigus? Kas ma pean pöörduma kõigi kolme asutuse poole või piisab vaid asutusest A? Või B? Või C?
3. võtsin ma ühendust asutusega, mis tegeleb töökeskkonna ja muu sellisega, et saada vastus järgmistele küsimustele. Esiteks ootasin ma telefoni otsas ca 25 minutit, et üldse kellegi jutule saada (mis iseenesest mind enam ei üldse ei üllata. Ootamisega olen ma Norra puhul juba harjunud!) ja esimeseks vastuseks sain ma otseloomulikult vaadake meie kodulehelt, seal peaks info olemas olema ja siis vaadakelisaks ka kodulehte blablablabla.no.
Ehk siis...ükskõik kuhu ma ka ei helistaks ja kellelt infot ei küsiks, suunatakse mind ikka kellegi teise juurde edasi, soovitatakse kodulehelt või seadustest uurida või isegi katkestakse kõne ära (okei ma usun, et tegelikult oli see mingi tehniline aps, aga ikkagi...kõne katkes kohe pärast seda kui ma olin ära kuulanud: "poolakeelse info saamiseks vajutage nr9" ).
4. olen ma erinevates küsimustes helistanud veel vähemalt 4 asutusse ja pidanud igas kohas oma jutu algusest lõpuni vähemalt 3 korda uuesti rääkima, sest otseloomulikult on esimene loogiline vastus "oodake, ma suunan teid kohe edasi..."
Kõik on küsimuste esitamisest kuidagi häiritud (ja lausa hirmunud kui ma oma küsimustega füüsiliselt kohale ilmusin ja keeldusin leppimast "vaadake kodulehelt"-vastusega). Mul on juba tunne nagu oleks teisel pool telefoni tötskääbused, kes omavahel arutavad: "mis jaoks ta niimoodi helistab? misjaoks? misjaoks ta niimoodi teeb? misjaoks?"

No comments:

Post a Comment